A. OFERTA CURRICULARĂ
-
- Activităţi pe domenii experienţiale (A.D.E.):
- Domeniul Limbă şi Comunicare (D.L.C.);
- Domeniul Ştiinţă (D.Ş.) – (activităţi matematice şi de cunoaşterea mediului);
- Domeniul Psihomotric (D.P.M.) – (educaţie fizică);
- Domeniul Estetic şi Creativ (D.E.C.) – (educaţie muzicală, activităţi artistico – plastice desen, pictură, modelaj);
- Domeniul Om şi Societate (D.O.S.) – (educaţie pentru societate,activităţi practice şi elemente de educaţie casnică).
- Activităţi de dezvoltare personală (A.D.P.);
- Activităţi liber alese (A.L.A.);
- Tranziţii;
B. OFERTA EXTRACURRICULARĂ
- Copiii au nevoie de acţiuni care să le lărgească universul de cunoaştere, să le ofere prilejul de a se bucura învăţând prin:
- Organizarea de serbări/programe educative, în funcţie de evenimentele importante ale anului.
- Implicarea în campanii social-umanitare/anteprenoriale.
- Organizarea de activităţi demonstrative cu participarea părinţilor.
- Organizarea şi vizionarea unor spectacole de teatru în grădiniţă.
- Vizite la muzeu şi alte obiective culturale, în funcţie de temele studiate şi vârsta copiilor.
- Excursii tematice anuale, plimbări (cu scop de observare sau recreative), vizite, drumeţii.
- Organizarea aniversărilor copiilor în grădiniţă, în cadrul grupei.
- Celebrarea unor sărbători naţionale şi internaţionale prin activităţi cu invitaţi.
- Spectacole/festivaluri pentru copii şi programe artistice.
- Acţiuni în colaborare cu şcoala şi comunitatea locală.
- Schimburi de experienţă, concursuri în aer liber organizate în colaborare cu alte grădiniţe.
- Concursuri locale, județene, interjudețene, regionale, naționale, internaționale.
C. ACTIVITĂŢI COMUNE CU PĂRINŢII
- Stimularea interesului părinţilor de a se implica în proiecte şi programe educative curriculare şi extracuricculare, în promovarea valorilor şi a principiilor etice: dreptate, toleranţă, cetăţenie activă, respectarea drepturilor omului.
D. ACTIVITĂŢI OPŢIONALE (la solicitarea expresă a părinților).
GRUPA | TEMA OPŢIONALULUI PROPUS | DOMENIUL EXPERIENȚIAL PREDOMINANT |
mijlocie | ”Cufarul cu povesti” | DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE |
mijlocie | “Casuta cu emotii” | DOMENIUL SOCIO- EMOTIONAL |
mijlocie | “Prietenii naturii” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE |
mijlocie | “Folclorul copiilor” | DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE |
mijlocie | “Sa ne ingrijim, sanatosi sa fim” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE |
mare | “Intalnire cu propriile emotii” | DOMENIUL SOCIO- EMOTIONAL |
mare | “Micii artisti” | DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV |
mare | “Micii ecologisti” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE |
mare | 1.”Prietenii naturii” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE |
mijlocie | 1. “Micii actori” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE |
mijlocie | 1. “Muzica, ritm si armonie” | DOMENIUL ESTETIC ŞI CREATIV |
mijlocie | 1. “In lumea cartilor pentru copii ” 2. “Ritm si armonie “ | DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE DOMENIUL PSIHO-MOTRIC |
Mare | 1. “Ne jucam, matematica invatam” 2. “Micii ecologisti” | DOMENIUL STIINTA DOMENIUL STIINTA |
mare | 1. ”Drag mi-e cantecul si jocul”-folclor 2. “Minunata lume a cartilor” | DOMENIUL PSIHO-MOTRIC DOMENIUL LIMBĂ ŞI COMUNICARE |
mare | 1.”De mici invatam cum sa ne purtam” 2.”Natura si prietenii ei” | DOMENIUL OM ŞI SOCIETATE DOMENIUL STIINTA |